My sweet followers:

lördag 11 april 2009

Ales och Vales minialbum

Det kanske var på tiden att jag lägger upp lite foton även från scrapmaran i Täby i februari! Det vara bara det att nu gällde två minialbum med "fylla-i-funktion" och jag ville bli helt nöjd och klar med dem innan jag skulle överlämna dem till sina nya ägare; Alejandra och Valeria.
Anna, som höll i kursen, lärde ut flera nya tekniker, som jag berättar mer om i morgon; men här kommer i alla fall framsidorna! Det var förresten inte meningen att det skulle bli två album, men när jag hade börjat klistra på fotona och göra hål i albumbladen märkte jag att jag hade gjort hål i en del albumblad upp och ner - då löste jag det med att påbörja ett till album - trots allt är det två systrar som får varsitt album. Så slapp jag välja vems jag skulle göra först... Alejandras eller Valerias???


Finalmente, hoy terminé los dos albunes para las nenas. Las empecé un sábado frío en febrero que fui a mi primer "maraton de scrap". La idea era hacer un minialbun, entonces comencé la de Alejandra. Pero al comenzar a hacer los hoyitos para los aros tenía la página del albun al revés, y al darlo vuelta no coincidían los hoyos con la primera página; así que a inventar y hacer dos albunes; otro para Valeria!
Mañana pondré las otras páginas de los albunes; primero debo minimizar todas las páginas para que no ocupen demasiado espacio. Saludos,


La Vikinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar