My sweet followers:

lördag 23 maj 2009

MINI ALBUN DE KEUKENHOF

När jag för första gången (typ år 1988) besökte blomsterparken Keukenhof utanför Lisse i Holland, bestämde jag mig för att om jag någonsin gifte mig så ville jag absolut ta mina bröllopsbilden här bland tulpanerna. Det var den vackraste plats jag sett på jorden. Och ändå har jag inte sett hela!!!
Efter den där första gången blev det flera besök innan de där bröllopsbilderna blev tagna på våren 2004! Ett tips: brudpar och två fotografer går inte gratis om man har bröllopsklänning och så vidare på sig!
Efter fem år gifta besökte vi parken på nytt, denna gång lite tidigare på våren, och även om inte alla tulpanerna hade spruckit ut så var det lika vackert den här gången också! På Scrapparazzi gjorde jag detta minialbum med sex foton; tre från bröllopstillfället och tre från årets besök. Hittade ett vackert papper med röda och gröna detaljer som matchade tulpanerna, och massor av dekorationer i rött och grönt som passade till!
Ett speciellt tack till Ulwa som inspirerade till att göra detta lilla album!








Este mini-albun está hecha de una sola hoja de cartulina roja como base, más una blanca para hacer de marcos para las fotos, una hoja con flores en rojo y verde para decorar y otra en verde; más las otras pequeñas decoraciones por supuesto!
La hice en un taller de "mini-albun" en la tienda Scrapparazzi en Estocolmo, y la profe es una chava bien inspiradora que se llama Ulwa. Los motivos de las fotos son del parque de flores (principelmente bulbáceos) llemado Keukenhof en Holanda. La primera vez que visité el parque pensé que me gustaría sacarme las fotos de novia - si jamás me casaba - ¡allí entre los tulipanes! Peor pasaron los años y no me casaba, y menos con un holandés...
Pero en el 2004 sí me casé y el marido hasta se dispuso viajar a Holanda con el traje y entrar a sacar fotos ¡medio día entre las flores! Un dato; los novios más dos personas más entran gratis si tienen puestos los trajes. Las primeras tres fotos son del casamiento.
Y este año, 5 años después; volvímos a Keukenhof para ver qué flires habían alcazado a abrirse el primer día de abril el 19 de marzo. Y esas son las fotos en blanco y negro. Hice el albun como para recordar y conectar el ahora con el pasado; recordar los colores y la alegría de entonces para que dure.
La Vikinga


2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Jag har tagit bort Surfinas kommentarer på det här inlägget p g a stötande innehåll.

    SvaraRadera