My sweet followers:

fredag 28 augusti 2009

CYBERCROP PÅ SCRAPLYCKAN 1

Decidí participar en un cibercrop en Scraplyckan y lo primero que hice fue forrar una caja de zapatos con papel Cupcake de Basic Grey. Fue la primera vez así que el resultado está razonable pero ni superbien. Necesité 4 hojas competas para forrar caja y tapa.
Luego puse un borde de corazones rojos alrededor de toda la tapa. El reto en sí consistía en utilizar la técnice de estampado y embossing en dos colores como mínimo, en layout, tarjeta o algo alterado. Así que estampé "bienvenida" y un mapa de Suecia (de INKIDO) y en pegamento brilloso escribí "MP". Esas son las iniciales de Maria Paula, que es quién está bienvenida a Suecia, ¡llega de Cuba la semana que viene con mucha emoción!








Scraplyckan har sin första Cybercrop! Och jag tänkte delta så mycket jag kan; här har jag börjat med att ta mig an "teknikutmaningen" där man skulle använda embossing i minst två färger. Jag har använt två; rött och blått till att stämpla och embossa dels Sveriges karta (stämpel från INKIDO) och dels ordet "Välkommen" i blått och rätt för att kombinera med papperen från Cupcake (Basic Grey) som jag har klätt in lådan med.
Vidare har jag satt fast en bård med röda hjärtan runt locket och skrivit MP (=Maria Paula; det är hon som är Välkommen till Sverige när hon kommer från Cuba nästa vecka) med glitterlim och slutligen fäst en jätteblomma från PRIMA!
BIENVENIDA MARIA PAULA!
VÄLKOMMEN TILL SVERIGE MARIA PAULA,
önskar / te desea
LA VIKINGA



1 kommentar: