My sweet followers:

tisdag 4 augusti 2009

Fortaleza San Felipe

El verano del 2001 tuve que tomar una decisión difícil; si regresar a la República Dominicana donde había estado la mayoría de los meses del año desde el otoño del 1998. Pero antes de ni siquiera saber que tenía que tomar aquel resolución que llegó a cambiar mi vida (porque conocí al que ahora es mi marido) me fueron a visitar unos a amigos y los llevé a todos los sitios favoritos; aquí la Fortaleza San Felipe en Puerto Plata.

Materiales: Bazzill Cardstock, Chatterbox: Fabulous Big Star, jouraling de Hambly Studios y Words de Pebbles.Inc. Inspiración para usar este papel; Marian (¡Gracias Marian!).



När jag såg Marians blogg blev jag sugen på att göra något av den stora stjärnan; så jag klippte ut en av de mittersta stjärnorna och använde som halv fotomatta till ett foto från 2001. Det var vid ett fort som ligger i Puerto Plata, dominikanska Republiken och heter San Felipe. Byggdes under diktatorns Trujillos tid...

I februari månad kom ett par vänner och besökte mig, och jag åkte runt med dem på diverse utflykter dit jag tyckte om att åka; bl a hit till fortet med kanoner ut mot havet och ner till fängelsehålorna! När jag sedan kom hem till Sverige igen på sommaren tog jag det svåra beslutet att stanna kvar i Sverige och inte fara tillbaka dit och jobba. Det var jobbigt men så lärde jag ju känna min nuvarande man i stället!

Material: Chatterbox "Fabulous Big Star, brun Bazzill Cardstock, journaling från Hambly Studios och Words från Pebbles.Inc.

La Vikinga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar