My sweet followers:

torsdag 3 december 2009

MINIALBUM MED VINTERTEMA

När jag fick det här lilla söta albumet i mitt DT-paket (från Scrapparazzi) hade jag lite svårt att finna aktuella vinterbilder (för det första så brukar jag försöka vara borta någon månad varje vinter och för det andra så har det ju inte varit så många fina VITA vintrar att fotografera i Stockholm på sistone...).
Men mamma hade ju lite bilder från ett antal år tillbaka så hon scannade in dem och printade ut dem hos Crimson med eller utan ramar! Så jag gjorde helt enkelt ett litet album om min barndoms vintrar! Och i dem fanns det gott om snö; för det förekom både skidor, skridskor och kälke!

Dekorationer nedan: utstansade snöflingor från QK, tag, glitterlim och albumets egna epoxy-stickers.







Nedan har jag använt Martha Stewarts kantstans i det vita albumbladet och sedan satt ett av albumets mönstrade papper bakom för att snöflingorna ska synas bättre.


Nedan till vänster fäste jag en jätteflinga från Cuttlebugs egna vinterkollektion - man kan embossa den också! Dessutom har den fått ganska bra med glitterlim! Till höger har jag fäst lite Magic Mesh under fotot och skrivit texten med de fina minibokstäverna från AdornIT.


Inga snöbilder utan vit punchinella! Här har jag fäst den i ett glitterpapper med ett par gulliga brads som föreställer vantar.


Nedan till vänster har jag inkat en bit cardstock med Alcohol Ink i kanterna, fäst bilden på punchinella och bättrat på utseendet med glitterlim. Till höger har jag sprayat glimmer mist (även det på ett stycke cardstock för att skydda det relativt tunna albumbladet) på några utstansade stjärnor för att få dem vita på bakgrunden och sedan fäst fotot och snästjärnor ovanpå.



Här kom Martha Stewarts kantstans fram igen!







Minialbum con 10 hojas ( o sea salen 20 páginas con fotos) que incluye 6 hojas estampadas, stickers con texto y unas decoraciones de epoxy. Además he usado una perforadora de bordes de Martha Stewart, mucho pegamento brilloso, Alhohol Ink, Glimmer Mist, artos copos de nieve (tanto brads como perforados en cardstock y de plástico). No puse todas las explicaciones en castellano; pero ¡si tienen cualquier duda se la contestaré!



La Vikinga














2 kommentarer:

  1. Me gusta, te ha quedado muy bonito.
    Eres tú de pequeña??? simple curiosidad.
    Saludos.

    SvaraRadera
  2. Si, la rubia soy yo; la más pequeña es mi hermana que tiene 5 años menos que yo y que ahora vive en Holanda. Y el caballero al último es mi abuelo (que me crió un par de años cuando mamá terminaba su universidad). Y la abuelita me lleva en la sexta foto a la derecha. Ambos ya se durmieron en la muerte y los echo de menos enormemente ...

    SvaraRadera