My sweet followers:

fredag 18 december 2009

VINTER I NEW YORK

Nu har det snöat tre dagar i rad i Stockholm och idag blev det äntligen uppehåll, soligt mitt på dagen och -5 grader kallt. Äntligen ljust ute igen!!! Dagen till ära har jag gjort en dubbel-LO med papper från Heidi Grace/Fiskars (Snowflake Garden och Decor Stripe) från ett kit i kalla blå toner. "Kall promenad över Brooklyn Bridge" heter den första; och den gjorde vi den 31 januari förra året efter en hel månad i Sydamerika, så gissa om vi frös!
Den andra heter "Under en blixtvisit i New York" och har fler fler foton på den vackra bron mellan Brooklyn och Manhatten. Papper, chipboards och bokstäver kommer från kitet, vidare har jag använt olika blå brads (Panduro), ett spetsband som jag har trätt olika smala sidenband igenom (kunde inte välja så jag trädde igenom alla tre), ett självhäftande filtswirl (eller vad det heter) och till sist tre blommor från olika tillverkare men med glitterlim på.
Por fin tenemos invierno como corresponde aún en la zona de Estocolmo! Lleva tres días nevando y habiendo muchos accidentes de tránsito, pero hoy salió el sol, el frío bajó a conco bajo cero y salí con la cámara! Más adelante vendrán esas fotos escrapeadas...
Los LO que pongo hoy son del año pasado, cuando tuvimos que hacer escala de dos o tres días en Nueva York después de un mes en Chile. Hacía tanto frío pero salió el sol y nos animamos a cruzar el clásico puente entre Brooklyn y Manhattan después de visitar la sucursal en Brooklyn.
Los papeles, figuras chipboard y letras son todos de un kit de Heidi Grace / Fiskars, luego he utilizado una cinta blanca con huecos grandes, a traves de esa tres cintas delgadas, flores con pegatina con brillo, brads de diferentes tipos pero todos azules y luego una cinta de fieltro celeste para dar el toque final.

La Vikinga saluda desde la nieve

1 kommentar:

  1. Superfina! Tack för packetet, jag är jättenyfiken på att se vad innehåller men får vänta tills jag kommer till Barcelona! Que pases una feliz navidad y un próspero año nuevo! Un abrazo muy fuerte!

    SvaraRadera