My sweet followers:

söndag 22 maj 2011

El claustro en Barcelona


Scrapdraken i Uppsala har en cybercrop nu i helgen. En av utmaningarna är att göra en LO med ett enda papper; sedan får man fria händer. Min LO handlar om El claustro som ligger mitt inne i katedralen i Barcelona. Det är ett utrymme för ro och eftertanke och arkitekturen är fantastisk (även om jag inte besöker kyrkor annars) och mitt i plaskdammen bor det en familj gäss!





Min journaling har jag gjort dels med bokstäver direkt på det mönstrade papperet och dels på en tag som jag embossat och färgat in med distressfärger.


En el medio de la catedral enorme en el centro de Barcelona está el claustro, sitio para paz y reflexión en una ciudad héctica. Aquí vive una familia de ocas. La arquitectura e´s fantástica, aún para mi que no estoy tan fascinada por iglesias en general.

Dekoration: knappar i massor och några pärlor samt 3D-lack på titeln.



La Vikinga


2 kommentarer: