My sweet followers:

tisdag 10 april 2012

MINIALBUM


Här kommer ett minialbum jag har gjort tidigare men 
inte visat i bloggen. Basen är faktiskt glasunderlägg
som jag tiggt till mig på en bar... Albumets tema är 
BOM (boken om mig) och därför är den dominerande 
färgen rosa. De första bilderna är från Chile och till 
höger visas en typisk dryck som heter
 "mote con huesillo"
  som innehåller kokta aprikoser och kamutvete.




Nästa uppslag handlar om ett av mina andra 
specialintressen, förutom att resa, nämligen 
SKOR. Jag har i perioder samlat på skor och köpt
på mig alldeles för många. Liksom strumpor...



På den vänstra sidan testade jag att sätta ihop två 
OH-sidor med bara färg emellan, och det gick ju 
alldeles utmärkt. Plasten med tegelstensmönster 
är från Hambly Studios. 




"Vig" var jag väl en gång i tiden då jag kunde gå 
ner i spagat och sträcka upp ena benet, men här 
på bilden ser det ju lite trögt ut... Men lika crazy
är jag nog fortfarande som här på Santa Lucia i 
Chile år 2003!  



På väg hem från Chile det året stannade vi i Rio de 
Janeiro och tog flygbussen in till hotellet i stan. På
bussen blev samtliga passagerare rånade under 
pistolhot och därefter fick vi allergi mot Brasilien i
största allmänhet... Men vi spenderade i alla fall 
en dag i stan och tog oss upp på Sockertoppen!!


De röda skorna är knappar som jag hittade på 
Scrapparazzi! Annars var det allt - i mitt minialbum
finns det inte så mycket dekorationer utan mest lite
 spets, lite band och bokstäver. På baksidan sitter 
en muffinsform jag klippt till och sytt i. 



På torsdag kommer den en ny
 utmaning från Crafty Ribbons 
Challenge Blog - välkommen åter!

*** *** *** 
La Vikinga






3 kommentarer:

  1. ÅÅH vilken härlig minialbum, så härliga färger och vad fint med skorna som hänger, passar ju bra eftersom du gillar skor =)
    Det fanns massa fint att titta på hos dig, kommer gärna tillbaka :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Ett härligt album fullt av minnen. Kul att du gjort det runt.

    SvaraRadera
  3. Jätte fint minialbum du gjort :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera