My sweet followers:

söndag 31 mars 2013

Spring - One layer page



Jag har börjat med att spraya med Dylysions och en stencil,
sedan har jag testat att använda gesso; dels i mitten där mitt
foto skulle sitta. Använde även en stencil med bubblor och
gesso för att skapa lite spänning i mönstret. 


Sedan stämplade jag med en hörnstämpel 
i de yttre hörnen vid fotots placering.


Sedan använde jag bubbelstencilen igen 
 för att embossa fler bubblor i rosa. Då 
passade embossingpulvret på att fastna lite i
stämpelfärgen också så det blev lite mer rosa
än det var tänkt från början. 



Sist av allt kletade jag svart gesso på en stencil
på vänster sida. Det gör jag nog inte om för det
blev alldeles för kladdigt och gesson kletade in
under stencilen. Been there, done that.

*** *** *** *** *** 

La Vikinga


2 kommentarer:

  1. I think this chevron pattern is very popular at the moment. It looks great for the background. The colours are fab too. Hugs! xx

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker färgexplosion! Snyggt till fotot! Tack för att du ville vara med! Kram!

    SvaraRadera