My sweet followers:

torsdag 11 september 2014

Tre kort av ett cardstock


Hej! Idag bloggar jag på Creativica och tänkte inspirera 
till att göra tre snabba kort av ett enda cardstock, 
några olika mönstrade papper (i mitt fall från Maja 
Design) och några dekorationer. 
Så här ser de ut:



1. Börja med att skära ditt ark i tre lika stora remsor 
på 4 inch vardera. Vik den första remsan på
mitten och gör en topper i stående format; 
på mitt kort har jag använt en bit av ett ark från Bo
Bunnys vinterpapper och dekorerat med band, 
blommor från YouDo, halvpärlor från Papirdesign 
och en liten träfigur jag hade hemma. 

  
2. Kort nummer två viker du också på mitten men 
gör en topper i vågrät 
position. Jag har använt en 
bit cardstock som jag klippte till en vimpel och 

ritade "symaskinsstreck" på. Den dekorerades sedan 

med en 
sticker från Bo Bunny, några blommor, 
bland annat från YouDo, samt några halvpärlor. 


3. Det tredje kortet bigade jag på 4 inch och på 8 inch 
och vek två flärpar inåt 
som jag sedan skar av den 
översta triangeln mot mitten ifrån. Denna vikning 
kallas criss-crosskort. Innan man limmar fast de två 
flärparna som viks inåt så "fodrar" man insidan 
av kortet (mittendelen) med mönstrat papper.

 Inuti kortet sitter ett stycke cardstock med mönsterpapper 
på, och för att lättare kunna dra ut den delen 
av kortet, som man kan skriva en hälsning på, 
har jag fäst ett band med en häftapparat. 
Även detta kort ha en diecut från Bo Bunnys 
vinterseriesamt band, blommor och ett
par halvpärlor som dekoration.

  

Tre kort av ett cardstock alltså! Vill
du testa?

DT La Vikinga / Charlotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar